tisdag 25 januari 2011

"Rise and Shine"

God Morgon världen, rise and shine...

Ligger här med ett värkande ben (konstigt med tre stora öppna jack va? ;) ) och kan då inte sova. Men jag har redan sovit sammanlagt fem timmar inatt och under vanliga omständigheter, då jag har "häcken full", så sover jag runt sex timmar...


Vet ni vad? Igår var två sjukgymnaster här och jag fick sitta i sängen samt stå på mitt högra ben med hjälp av två personer och en gåstol i hela två minuter. Tänk att så lite kan kännas så stort! Vägen tillbaka kommer bli lååång, men jag lever OCH jag har faktiskt mitt ben kvar.

Om några timmar kommer kirurgen hit, håll en tumme för att det blir klartecken om att börja sy i djupet i alla fall på det första såret.

5 kommentarer:

Sandra sa...

Vad bra att det går framåt! Och att du lever!
Är inte hemma på mördarbakterier, men satte den sig på benet? Hur märkte du det eller var det barnen som ringde ambulansen?
Håller tummarna att kirurgen kommer med goda besked!

BP sa...

Så skönt att se att du står på benet igen;) Förstår att du måste vara överlycklig - du är på rätt väg med andra ord. Nu har jag hållit tummarna under förmiddagen att kirurgen ger klartecken till "symaskinen".

PS. Ditt paket som du visar på bilden är väldigt imponerande Shannarar;-) DS

Pysselfarmor sa...

Oj oj oj det finns inte ord för hur detta verkar vara! Jag håller verkligen alla tummar och tår och skickar styrkekramar genom cyberspacen till dig. Helt ofattbart att du drabbades av detta. Finns det någon teori om hur det gick till?
Och med din kämpaglöd och vilja kommer du tillbaka - men du - ha inte för bråttomt så att det blir "bakslag"....lyssna på din kropp.

Anonym sa...

Hej!

Hörde att det skulle ta 6mån om såren skulle läka själv, så det är tur att e kan hjälpa till med och sy, jag och Mona kanske kommer och hälsar på dig på tord.kväll om det är ok för dig. Försök och vila nu så mycket det går och krya på dig, kram farbror Leif.

Anonym sa...

Min finaste Malin... Jisses som du skrämt mig! Jag e så innerligt glad att du e på friska-till-dig-vägen så jag hade kramat dig i timmar om jag bara vart närmare...
Du har vart i mina tankar dag som natt sedan jag fick mailet från Sylvia som hon fick av Jonas. Jag e så glad att läsa dina inlägg idag att jag inte ens kan hålla tårarna borta...
Tack gode Gud att du mår bättre... Ängeln jag skickade hittade visst rätt.... hittade till min finaste Malin.... Ända från Boston till Dig!
Kramen i miljoner....
Maria