måndag 31 januari 2011

Det händer liksom inget

Igår var en dag då jag hade en liten "down"-period.

Kanske inte så konstigt då dagen började fyra på natten med smärtor och en larmknapp som inte fungerade!!! I nära nittio minuter kämpade jag för att ta mej 180 grader runt i sängen och klara att öppna en grind, ta mej ner på golvet samt stapla mej bort till larmknappen vid dörren. Alldeles gratis träning! =) (De lämnade sen en lapp med telefonnummer till avdelningen så jag kan ringa om kabeln lossnar till knappen igen.)

Därefter sov jag hela förmiddagen och höll på att längta ihjäl mej efter småbarnen. Som det verkar nu så handlar det fortfarande om veckor innan jag kommer hem. Såret bak måste sys klart och för att det ska ske måste svullnaden i benet gå ner. Dessutom har jag feber fortfarande och fick ju en allergisk reaktion på antibiotikan.

När jag sen tänkte blogga så var surfpotten på det mobila bredbandet SLUT! *panik*

Men vi fick jordgubbstårta som efterrätt till lunch, jag har klarat av att stå och tvätta händerna utan stöd av gåbordet och min syster kom med en refill till nätet så dagen blev räddad! ;)

Förutom besök av systeryster den största så tittade småbarnens farmor in en sväng och bästaste Agonia förgyllde min kväll! =)

Det händer liksom inte så mycket här...

Idag hoppas jag komma in i duschen och så kommer "mammsen å pappsen".

5 kommentarer:

Sussi - 22 år, mamma & student! sa...

Hoppas du kryar på dig snabbt snabbt :) Haha, förresten så drömde jag om dig inatt!

Sherlock sa...

Du kanske skulle börja virka..? :P

BP sa...

Jag lider med dig Shannara!!! Men allt kommer att ordna sig. Ta det piano!!! Å viktigast av allt: du har tillgång till yttervärlden genom nätet;-)

Nathalee. sa...

Tur att du fick en ny refill till internet och jag hoppas att du tyckte om jordgubbstårtan ("
Har precis kommit hem från skolan och njuter av att inte ha några läxor... Eller, visst har jag läxor, men dom kan jag ta senare i veckan eftersom nästan alla är till fredagen.

Vill verkligen att du snart ska bli frisk, dels för att det verkar vara tråkigt på sjukhuset, och sen så saknar vi dej också. Såklart. Hoppas att i alla fall jag och Jonte kan komma och hälsa på dej till helgen. Då ska jag ta med mej fizzyflaskor till dej. <3

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Ta hand om dig! Tänker på dig.

Kram en 8-barns mamma