torsdag 27 januari 2011

Små, små steg

Kirurgen sydde i förrgår ihop de två såren på framsidan av benet och började knåpa ihop baksidan. Jag var rädd så jag höll på att skaka av operationsbritsen då de skulle söva mej, men allt gick till och med bättre än förväntat.

Vaknade gjorde jag då jag skjutsades ut från op och efter drygt två timmar låg jag på infektion igen och åt den godaste broccolipaj jag ätit i hela mitt liv. ;)

Igår plockade de bort katetern, men Mamman fixar inte att pinka i sängen vilket tillslut ledde till att hon med hjälp av en gullig personal och en gåstol lyckades hasa sej in till toaletten.

Jag tror inte att någon som inte legat i flera dagar inser ansträngningen i det hela. Det tog en stund och jag ligger två meter från toaletten. När jag kom tillbaka var jag genomsur av svett, men lycklig! Nu, nu är jag på gång!!!

På schemat för dagen står en önskan om att duscha och en förhoppning om att den beställda rullstolen kommer så att jag kan få sitta och äta samt komma ut på promenad!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Japp se till att få den där rullstolen nu så kan vi göra korridorerna osäkra sen. Du är en kämpe och jag var så imponerad av dig i går när du lyckades ta dig iväg till toaletten. Vi syns i kväll. Kram Mona

BP sa...

Jag är också otroligt stolt och impad över den promenaden du gjorde till toa och jag förstår hur jobbigt den måste ha varit.
Att se dig i rullstol och köra race på innergården - ja den bilden väntar jag ju på, för den kommer väl;-)
Gör fler små steg på vägen Shannara, för många små steg leder till större och sedan stora steg.
Kram

Olga T sa...

Många tankar!

Nätmammsen sa...

MEN herre gud...nätdottran min!! Skönt att det går på rätt håll...MEN var rädd om dig...ta små små små steg...KRAMAR till dig
//Nätmammsen

Pysselfarmor sa...

Oh ha inte för bråttomt förstår att du vill upp och hem och fixa trixa som vanligt....men ta det nu liiiiiiiiiiiitet lugnt i början så att det inte blir "bakslag"
Cyberspacens varma stärkande många kramar!!

Sandra sa...

Vilken tur att du har så mkt folk omkring dig som tar hand om alla barn!
Fanns det möjlighet för lillen att börja på fsk på en gång?

Ta hand om dig nu!