lördag 8 januari 2011

Det är SNART löst, men jag vet inte när

Hem tog vi oss. Solen började skina en halvtimme från Stockholm, bröt igenom molnen då och då. I Örebro gjorde vi misstaget att stanna på MAX.

I Karlstad lyckas de aldrig få ihop beställningarna och i Örebro tog det hundra år att få mat eftersom personen som tog betalt sen uppenbarligen glömde att plocka ihop ordern... Jag var inte alls på humör då stoppet tog nittio minuter UTAN att barnen ens lekt!


Ungarna var underbara fram till Hammarö (förutom att de tjatade skavsår i mina öron om dessa, uppenbarligen, vrålhäftiga rulltrappor som fanns i Heron City) där de stora barnen klev av eftersom vi fortfarande inte har något fungerande nät. Jag förstår dem fullkomligt, jag hade nästan lust att stanna jag med, men insåg ganska snabbt att inte sexåringen kunde köra sista sträckan själv! ;)

Nu sitter jag här och surfar med hjälp av mobilt bredband, vilket innebär - Inga bilder och tvåhundra års laddning av ALLT! =( (Men det är i alla fall bättre än att vara utan "socialt umgänge"... =) )

Ringde till BBB idag igen och de bara bekräftar att det fortfarande är ett fel, svårlöst sådant, som drabbat flera abonnenter och som de kallat in experter för att lösa. Killen på supporten lovade att det snart skulle vara löst, men kunde naturligtvis inte lova när. Vad han kunde lova var ersättning för de nätfria dagarna OM jag själv ringer när nätet kommer tillbaka och kräver det.

Nåväl, håll tummarna för att nätet återuppstått då jag vaknar imorgon! Sov Gott världen!

4 kommentarer:

Suzan sa...

*håller tummar*

BP sa...

Hallå Shannara!!!
You made it tillbaka till lilla staden. Kul att ni fick uppleva någonting som heter sol som jag inte minns hur den ser ut: gul lampa däruppe var det väl - eller...
Nu håller jag verkligen tummarna med att du får ditt BB tillbaka snart, även om jag inte förstår varför man inte kan ladda upp nilder med mobilt BB. Är dom för tunga eller...

PS. Toppen många bidrag till ditt tema idag. Himla kul!!! Ds

BP sa...

"The sky is not the limit, because I know there are footprints at the moon! ;)" - Japp jag såg det hos dig å jag var fräckt nog att knycka den första biten till dagens inlägg. Kändes rätt liksom. Dessutom är "the footprints on the moon" min bästis msn-motto - eller vad det nu heter - profil kanske....

Tom Tits - ja, där har alla utom jag varit - så why not;-)

Anonym sa...

Hej, hamnade på din sida av en slump och jag vill bara säga att det här var helt fantastiskt att läsa, din attityd är härligt uppfriskande!

Hoppas du får ett underbart 2011
//Mariana