lördag 29 januari 2011

Dagens...

Dagens framsteg: Jag har vid två tillfällen lyckats sätta mej på sängkanten utan hjälp och en gång lyckades jag lyfta upp det "filéade" benet i sängen med bara mina egna armar som hjälp. Jag har även ståt tvid handfatet och tvättat mej själv under armarna och borstat tänder efter jag var på toa!!! Man är inte stor här i världen!!! Jag är glad att jag är född i Sverige! Tänk att bli glad över så simpla saker...

Dagens underbaraste: De två stora barnen kom hit med sin far en dryg timme och hälsade på!!! Så härligt att höra dem småkivas och bubbla om skolan och kompisar. Dessutom fick jag smaka på grabbens citrongodisar, smaskens!


I övrigt blir det mycket tid över till tankar och bearbetning för min del. Jag har fått förstå att jag kom in i "sista sekund" så att säga. Jobbiga tankar att brottas med, men för mej känns det nödvändigt att vända och vrida på allt för att komma vidare i läkningsprocessen.

Streptocock A, Mördarbakterie, Allmän blodförgiftning... Tydligen samma sak och inget att leka med!!! Tack och lov smittas det inte och det utvecklas tydligen bara om immunförsvaret inte funkar.

Antar att jag kommer få ligga på infektion här i stora staden ett tag till... (Bara sjukhussängen i sej ger en hemlängtan, mina höfter tar livet av mej!!!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Var tvungen att titta in här och kolla läget... SÅ härligt att läsa dina ord... Vi har varit oroliga för dig, vet du! Ta det nu bara lugnt och fortsätt att göra framsteg i liten skala, ett steg i taget... Många krya-på-dig-kramar!!!

/Jessica på Granen...

BP sa...

Vilka STORA steg du har tagit Shannara. Tycker du ska klappa dig själv på axeln, vilket du kan göra i sittande ställning om du vill;-) och vara oerhört stolt över dig själv.
Försöker förstå varför du vill "brottas med" din nära-döden-upplevelse. Har aldrig varit i situationen (och längtar inte som du förstår). Men jag skulle nog satsa på tankar framåt. Det som har hänt är historia, som du inte kan göra nå't åt längre. Du har överlevt och kommer att bli bra. Det är det viktigaste!!!

PS. Så kul att se de två stora barnen på bild och veta att man har träffat dom irl. DS

BP sa...

Visst - glömde ju säga: tack för svaret, snyggt jobbat tjejen:-)))

Anonym sa...

Förstår att du har det tråkigt, men koncentrera dig på att bli frisk nu, så ska du se att allt snart är som vanligt igen. Jag kommer och hälsar på dig till veckan.
Kram Mona

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Tänker på dig.

Kram från en 8-barns mamma

Pysselfarmor sa...

...jag blir rädd bara att läsa om detta!
Hu va' du har varit med om! Vad skönt att du får ta emot besök då i och med att det inte smittar. Krya-på-dig-hälsningar i massor!