torsdag 4 april 2013

Mitt i natten

Klockan är halvtolv, Mamman råkade visst somna med de små vid åtta så nu är hon ganska pigg. Hmmm... Hon ska snart krypa ner i sin egen säng, först ett snabbt inlägg från dagen som gått! =)

Under förmiddagen lämnade Mamman alla barn hemma och tog sej en promenad till affären för att inhandla lite käk. Lagom tills det var dags att börja med maten så kom Kusinen hit. Han stannade till kvällen då han skulle åka med Kusinpappan till Branäs. Barnen var otroligt snälla hela tiden, Mamman fick nästan en chock! ;)

Efter att maten serverats så blev det en tur till Kusinmamman på jobbet och eftersom barnen var så snälla och vårvädret var så skönt så fick barnen köpa varsin glass!




Efter glassätande blev det utomhuslek, lääänge! Mamman passade på att jaga vårtecken efter solväggen.




Hon hittade tre stycken! =) Den nya kameran är kass när det gäller närbilder, har fortfarande inte kommit på vilka inställningar jag ska välja. =/ När kameran försökte fokusera så blev det ett väldigt misslyckat, suddigt kort, men jag tycker det blev grymt läckert! ;)

Mitt misslyckade foto, det enda jag gjort är att förminska det... Häftigt, visst?

Efter kvällsmaten hämtades Kusinen upp och barnen, som skött sej snällt hela dagen, startade tredje världskriget. Mamman slet sitt hår och lyckades få in barnen i säng, där det fortsatte att tjafsas en massa. Det blev ingen saga ikväll, morr!


I morgon blir det vila från träningen, i helgen kommer Pappan hit och han har lovat att träna ihop med mej då... Vi får väl se vad han har att bjuda på i träningsväg. Han har tränat hårt förr och kan nog visa en och annan övning som kan vara bra!

1 kommentar:

BP sa...

Missade det här inlägget. Tack på påminnelsen för annars hade jag ju missat ditt fina konstverk som är riktigt läckert!
Det är ju ofta att s k misslyckade foton blir bäst eller konstigast eller åtminstone annorlunda.
Jag kan två inställningar på min lilla kamera - automat och blomman (makro). Mera har jag inte lärt mig. Men du har ju större ambition än jag om man säger så.
Om man går för nära med makron då blir det konstverk hos mig med. 15 cm avstånd måste jag nog hålla med min kamera har jag märkt (den hårda vägen).
Lycka till med laddningen inför träningen imorgon!