onsdag 10 april 2013

Fullt ös...

Kvart över sex denna morgon vaknade jag av att det plingade till i mobilen, en halvtimme senare masade jag mej upp och skickade iväg tonåringarna till bussen. ;)

Strax efter sju ställde jag mej på crosstrainern och avverkade 7,5 km på knappt 30 minuter. Tog en paus och fixade frukost åt de fyra små älsklingarna innan jag fortsatte med lite övningar.

Idag blev det 40 omvända situps, 20 "bensitups", 20 repetitioner av hitlers hund, 4*1 minut liggande på mage med armar och ben rakt ut i luften, 3*30 sekunder plankan, 20 repetitioner av en ny övning (som en av fröknarna på "dagis" tipsade om) där man ligger på mage och lyfter bröstet och klappar ihop händerna rakt framför sej och sen bakom ryggen, framför sej, bakom ryggen o.s.v. utan att lägga ner bröstet i golvet (någon som förstår vad jag menar?). Sist blev det 20 benböj, de sista fem med upphopp och stretchning!

Därefter skickades pojkarna iväg till skolan och jag ficj i mej lite mat. Nu är det dags att lämna de minsta och sen blir det nog en promenad runt Ramserud (2,5 km) före dusch, lunch och jobb!

1 kommentar:

BP sa...

Hälften av övningarna vet jag inte ens vad det är (det var liksom inte så sofistikerad på min tid;-)), men de låter skitjobbiga - övningarna alltså. Med andra ord - helt perfekt för sig. Är båda impad och stolt över dig!