lördag 6 april 2013

En svettig timme

Det är helt klart att jag är inne i ett skov med värk igen. Det konstigaste med den här värken är att den vare sej blir bättre eller sämre av att jag vilar eller tränar, den kommer och går som den behagar oavsett vad jag gör. Det är så frustrerande!

Den grymma träningsvärken som jag har i magen välkomnar jag däremot med nöje! ;)

Nåväl, Mamman tog värktabletter i morse och satte sej sedan ner i en halvtimme för att låta dom verka. Under tiden passade Mamman på att lägga in ny musik på mp3-spelaren. Det går ju så mycket lättare att träna med musik i öronen och dessutom slipper jag höra vad barnen gör, fly verkligheten en stund mitt i vardagen. ;)

Idag blev det trettio minuter på crosstrainern, 7,7 km visade displayen när Mamman slutade. Efter att pulsen gått ner en aning och Mamman slutat flåsa så körde hon tjugo vanliga situps uppdelat på 10*2, därefter fyrtio omvända situps uppdelat på 10*4 (de tog rejält i övre delen av magen), sen följde tjugo stycken vad-de-nu-heter när barnen knuffar på Mammans ben. ;) Idag fick Mamman dela upp det på 5*4 på grund av träningsvärken i nedre magmusklerna. GOTT!

Pappan visade på några övningar. Mamman gjorde en övning där man ligger på magen och lyfter bröst och ben från golvet (den ska tydligen vara bra för ryggen). Blev fyra gånger en minut av den varianten och sedan plankan fyra gånger trettio sekunder. Därefter 20 repititioner av något Pappan kallade "Hitlers Hund".

Sista övningen för dagen blev knäböj, varianten där man hukar sej så som man sitter på en stol. Först 10*2 repitioner långsamt och sedan tio knäböj med upphopp, efter det var Mamman helt slut, alldeles skakig i musklerna. Sååå SKÖNT! Avslutade passet med att stretcha rejält! Nu är det dags för lite brunch! =)

1 kommentar:

BP sa...

Blir matt bara jag läser om alla dina övningar. Herregud vad du är duktig! Förvånansvärt dessutom att du orkar så otroligt mycket med tanke på att du har ont.
När jag läser om dina övningar så minns jag med glädje tröttheten och den produktiva träningsvärken efter en fotbollsträning. Världens bästa känsla. Ingen förswtår nog hur härlig den är - känslan alltså - om man inte själv har upplevt denna "smärta".
Bra jobbat Shannara - fortsätt knapra Voltaren/Diklofenak e dyl - så att du kan hålla på så där resten av ditt liv - med träningen alltså!!!