fredag 20 april 2012

Äntligen fredag

Fredag...

Hela blogger har ändrats om och jag håller på att få krupp på det faktum att INGENTING är som jag vill ha det!

Pappan är här, det är ganska exakt två veckor sen sist vi såg honom. Ungarna är jätteglada, jag med eftersom jag både slapp fixa tortillas OCH diska efteråt! Tack och Bock!

Tonåringen var relativt nöjd med sin insats på dagens kemiprov, Stora Brorsan städade sitt rum utan minsta tillsägning.

Fredagsröj och Fredaxmys avklarat!

Myset bestod av en Mamma och en Pappa nedtryckta i soffan mellan en massa ungar som stoppade in stjärnor och maschmallows framför filmen "Förtrollad". Helt okej familjefilm, Mamman skrattade i alla fall gott!

Nu har de små smugits i säng och Bröderna Bus väntar på micrade ostmackor och glögg (jaaa, glögg). Kvällsfika som passar bra en fredagskväll med detta otäckt kalla och blöta väder!

Mys väl kära ni!

3 kommentarer:

BP sa...

Kul med mys och en pappa...
Om du också är sur på blogger så har jag all förståelse i världen att jag och även 4U2 är det. Det ser för jävligt ut, hatar, hatar hatar... å det en fredagskväll.
Lyckades till slut återgå till den gamla versionen och "tvätta" inlägget.
Funderar allvarligt på att sluta blogga ett tag (börjar bli lite mör faktiskt efter drygt fyra år) eller ge mig i kast med Wordpress. Just nu är jag bara störtsur. Undrar om vinaren bredvid gör någon nytta för att få mig på bättre humör... Bloggtrassel och skitväder är ingen bra kombo för BP kan jag säga;-)

BP sa...

Är fortfarande skitsur. Vinaren hjälpte inte heller kan jag ju säga.
Men lyssna på det här:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qBz_l-_Abv0

Min kollega Susanne hittade den å la upp den på sin blogg... som inte är mitt stuk annars - diplomatiskt uttryckt - ja vad jag tycker om bloggen alltså.

PS. Jag kokar fortfarande över blogspot som du kanske förstår. Men låten lättade lite på trycket om man säger så. DS

4U2 sa...

Ha,ha,ha så BP hann före och berättade om hur vi som du är urförbaskad på blogger- varför kan de inte nöja sig med att erbjuda det nya till de som vill och låta oss andra vara ifred?
Skönt att du får lite "avlastning" efter all pärs. Som vanligt tycker jag du är en supermamma!
Förresten, har du tänkt öppna ditt lördagsfototema igen eller är det helt nedlagd?
Lördagskram!