lördag 23 januari 2016

One down, one to go

Äntligen har vi tömt färdigt lägenheten i Hålan, bara taklampor och båten kvar. Städa ska man visst göra också, tur att min fina mami har lovat att hjälpa mej med det!

I förmiddags for Mamman och Milo till Hålan medan Älskling och William åkte till badhuset i Stora staden tillsammans med Williams gamla klass från Hålan. En liten avskedsgrej eftersom han slutat.

Mamman och lillgos rensade och sorterade alla saker medan de väntade på goa svärföräldrarna, som kom med släpet, och Jonas. Sen fylldes kärran och bilarna fulla. Tack igen för hjälpen!

Under rensningen på vinden gjorde Milo en, enligt honom, fasansfull upptäckt. Ett stort getingbo döljde sej mellan tak och lådor. Mamman fascinerades mest av hur fantastiskt perfekt getingarna bygger.





Mitt i allt flyttstök fick Mamman ett hemskt besked, älskade, goa, fina Farmor B har somnat in under semestern på Kanarieöarna. En av de mest underbara människor som någonsin funnits på vår jord... Alla mina tankar finns hos hela familjen, det finns inte ord som räcker till.

Har precis suttit och pratat med barnen, kramat och torkat tårar. Nu sover de i alla fall och jag hoppas att de kan sova gott.

Nu ska jag och Jonas sätta oss med tonåringarna, prata, äta något och spela lite Trivial pursuit. Försöka avsluta den här dagen så mysigt som möjligt. Imorn är det dags att ta itu med lägenheten i Stora staden.

Ha en underbar natt, ta hand om varandra... låt ingen älskad människa leva en dag utan att ni påminner dom om hur mycket de betyder för er och låt aldrig tiden springa iväg, skjut aldrig upp ett möte... livet vänder så fort ibland! <3

1 kommentar:

BP sa...

Håller med Milo. Upptäckten är fansanfull och jag hade blvit totalt hystersisk. Japp, utan minsta tvekan, trots atta llstren är fantastiska konstverk.

Ledsen att farmor B gick bort, men hon valde att åtminstone gå bort i värmen. Sorry, nej det var inte roligt. Men hon bryr sig inte längre...