tisdag 20 november 2012

Det sa bara poff så kom kvällen

Ännu en dag har försvunnit i ett enda virrvarr. =)

Först fick jag veta att jag ska få jobba en hel massa i två veckor med start den 26:e - Me Like!!! Efter det kånkade jag ner tvätten, startade två maskiner, fick jag iväg barnen och sen satt jag i telefonkö efter telefonkö för att ändra tandläkartider, föräldraledighetsdagar samt tider på "dagis" och fritids. Därefter hann jag knappt ta mej genom duschen, springa ner i tvättstugan igen och få i mej lite lunch innan det var dags att rusa iväg och hämta Lillen lite mer än en timme tidigare än vanligtvis.

Jag kom till och med ihåg att skriva en påminnelselapp till Bröderna Bus och lämna dörren olåst! =D

Anledningen till den tidigare hämtningen var ett besök på BVC som skulle gjorts för ett år sen... Ehrm... Både BVC och jag hade liksom glömt av det besöket. Lillen pratade på, visade och "stajlade" lite extra. När allt var klart så visade det sej att han redan ligger på en fyraårings nivå både vad gäller tal samt grov- och finmotorik (och då tycker ändå jag att han pratar otydligt jämfört med vad de andra fem barnen gjort vid samma ålder). Jag var lika stolt som vanligt såklart! =D

När jag och Lillen hämtade Snufflis fyrtio minuter efter jag hämtat grabben så dök Bröderna Bus upp och gjorde oss sällskap på promenaden hem och ner till tvättstugan. Därefter följde lite läxläsning, matlagning och plock innan kvällen kom. Redan sju låg barnen i sina sängar så jag passade på att läsa i en hel timme! "Dä sa baja POFF så kom kvällen mamma!" konstaterade Lillen.

Nu väntar telefonen med S Sthlm i andra änden och om en halvtimme blir det liggläge i soffan framför "House"!

Inga kommentarer: