måndag 28 oktober 2013

Zombietrött mamma, jordgubbar, disco och mera paket!

Nu har jag legat både torsdag, fredag, lördag och söndag kväll och bloggat från mobilen. Enkelt och bra, jag hinner med liksom. =) Så gick jag in på datorn idag för att se om jag fått några kommentarer och upptäcker att inte ett enda av inläggen finns publicerade. *morr*

Öppnade bloggerappen i mobilen och där står ju mycket riktigt att inläggen ej publicerats på grund av nätverksfel. *dubbelmorr* Jag har dålig koll helt uppenbart! =(

Nåväl, kör en snabb uppdatering här innan det är dags att ta upp den sista tvätten och dra till jobbet!


Under hela den gångna veckan har de tre minsta barnen lidit av mardrömmar och kraftig hosta vilket har lett till att Mamman fått minimalt med sömn samtidigt som hon har jobbat mycket mer än vanligt (så bli inte förvånade om ni träffar på en aningens förvirrad och disträ Shannara idag). Hittade en väldigt bra krönika i Aftonbladet av Åsa Erlandson mitt i natten när jag trängdes med mina barn i sängen. Hjälp vad jag känner igen mej som småbarnsmor!

När klockan ringde strax före sex var Mamman mer död än levande!


Efter arbetsdagens slut så hittade Snufflis mera paket från ebay i brevlådan. Hon studsade runt av glädje då hon upptäckte paketet med 20 par örhängen i silver och ville genast byta. =)



När kvällen kom somnade Mamman i barnens rum efter sagan och en timme senare förflyttade hon sej till sin säng. Ytterligare en timme senare var sängen full av hostande barn och miljoner armar och ben som slogs om utrymmet.

På fredag var familjen återigen uppe före sex. Morgonfritids och morgondagis väntade för ungarna, Stora Brorsan låg fortfarande hemma i sängen sjuk och Tonåringen var kvar hos sin far i Stora Staden.


På jobbet lyxade Mamman till det med svenska växthusodlade jordgubbar till lunchen och efter jobbet gick allt i ett!

Mamman var kioskansvarig för Nioåringens klass disco under kvällen så förutom att hämta barn, storhandla åt familjen och fixa käk på en timme så handlade hon också alla saker till godisförsäljningen på discot och forslade ner det till gympasalen.



Fram till närmare tio befann sej sen Mamman som vakt på discot ihop med några andra föräldrar, även Snufflis och Åttaåringen var kvar på discot hela tiden. Lilleman fick vara hemma och ha mys med resten av gänget och när Mamman kom hem sov han gott i sin säng. Somnade gott gjorde även de tre barn som varit på discot, snabbt gick det också! =)

Mamman avslutade kvällen med en sallad på kräftstjärtar innan hon slocknade strax före midnatt.

På lördagen jobbade Mamman igen, från åtta till fyra, tillsammans med Tonåringen.

Mamman passade på att göra i ordning paket till goaste Miya borta i Boston, saknar om dej så smulan!!!

Fika/lördagsgodis på jobbet! Så gott och fy på mej. Jag njöt varenda smula! ;))

Eftermiddagen och kvällen försvann i ett töcken av matlagning, disk, mys och saga.

Igår hade Mamman tänkt att städa, men det hände inte mycket! Badrummet är rent, kattlådan bytt och köket såg något så där ut när Mamman la sej. I övrigt lekte Snufflis med granntösa i huset bredvid, det var badbataljer på löpande band och barnen fixade sitt rum. Lite frisk luft hann vi få också. =)


Mitt i allt small det till som sjutton ute på balkongen. Alla rusade dit i tron om att katten ramlat ner, men den busen hade fångat sej en fågel!!! På balkongen!!! Sen visste han inte vad han skulle göra med den. Knäppkatt!!!

När kvällen kom somnade barnen tidigt som små änglar, man borde ställa om klockan oftare! ;) Mamman somnade vid elva och inatt har det faktiskt bara varit ett barn som nattvandrat och trängts i sängen.

Trots att det nu är lov så är de fyra små på "dagis" och fritids då Mamman jobbar, trots att det är lov och alla började senare än vanligt så ringde klockan före sju och det var bara för Mamman att masa sej upp och ta hand om nio dagars tvätt! (Den enda nackdelen med att jobba mer än vanligt! ;) )

1 kommentar:

BP sa...

Förstår att du är mera död än levande. Ja, jag har ju sagt det förut - jag förstår inte hur du orkar och hinner med allt. Du måste nog vara en mästare på effektivitet.
Å du - jag förlåter di dammsugaren;-) Den var du väl värd, även om jag inte förstår hur man kan få i sig en sådan;-)