söndag 7 augusti 2016

Bad, besök och fotboll

Veckorna flyger fram, snart är sommarlovet slut. Bäst att göra så mycket som möjligt av det!

I måndags kväll testade vi en ny badplats i Västra örten.
Iskallt sa barnen, men badade ändå!

Under tisdagen och onsdagen var Sylvia här med sina två små. På tisdagen hade vi även en annan go klasskamrat från grundskolan här på besök.

Fick även låna Alvin ett par dagar av hans mamma under mammaveckan.

Tisdagens kvällsdopp med mina fem små kärlekar!
På onsdagen kom även barnens farmor på besök för att gratulera Milo i efterskott.

Brädleverans!

Utfodring av mina och andras ungar!

Mammorna byggde lite golv på vinden...

...med assistans av Milo!

Sen blev det bad även på onsdagen. Då plockade vi med kusinerna till Kevin och Desiree.
Yikes... isvatten!

Oliver snubblade i en grop med handduk och allt vilket lockade fram en del skratt.

På fredag hade Älskling bestämt sej för att grilla och har han bestämt sej så grillar han trots att regnet öser ner. ;)

Va? Vaddå? Ska man inte äta upp pokébollarna?

Det har växt på bra både i humlebaren och i odlingarna.

Gustav har fått koppel och grannkatterna smyger runt och undrar vem nykomlingen är.

Vi har fått nya bebisar i akvariet.

William och grannpojken har spenderat ett par dagar i Stora Staden alldeles själva under veckan.
Social 2016-style!

Idag åkte två av grabbarna med grannarna till sommarstugan medan jag, Älskling och Millie tittade på Alvin när han spelade fotboll, hämtade Nathalee i Hålan samt käkade soppa i djupa skogen hos mor och far.

Alvins mamma skickade kort på stolt Alvin till mej efter cupens avslut.

Förutom allt det här har veckan varit fullspäckad av en massa mycket mer, men idag fick ni snabbversionen. :)

1 kommentar:

BP sa...

Om det här var snabbversionen så under jag hur versionen i ultrarapid såg ut;-)

I ditt inlägg fastnar jag på Alvins medalj i en fotbollsturnering. Så himla kul. Å de flesta av dina ungar spelar ju också fotboll, så de lär nog bli inspirerade:-)

Sedan storknar jag när du utfodrar alla ungar. Jag skulle dö en snabbb död där;)

Åsså kommer jag ju ihåg din bästis S och minstingen Desiré. Ja, hon är kanske fortfarande minstingen i den familjen men f*n vad hon har blivit stor.

Cool selfie på dig och fina naturbilder ser jag som en bonus:-)