söndag 1 maj 2016

Äntligen har vi flyttat färdigt!

Som jag tidigare påpekat så flyger veckorna förbi, det är fullt ös hela tiden! Skola, läxor, kompisar, aktiviteter, vardagsliv och sen ska man på något sätt hinna få något nyttigt gjort också. ;)

Milos (och de andra gossarnas hår) börjar bli långt nu! ;)

Förra helgen hämtade vi hem det sista från Hålan, mina älskade rabarber!!! =) Min fina tonårsgrabb tog hand om alla småsyskon medan jag och älskling fick låna svärföräldrarnas kärra och for till Hålan för att gräva upp godsakerna.



När vi ändå var där så tog vi med stora dottern efter att hon jobbat helg. Stannade på Bergvik och käkade bara vi tre, skönt att sno sej lite tid med ett barn i taget ibland. Nathalee passade även på att köpa sej en jättefin klänning!

Med en dryg mil kvar hem såg vyn ut såhär!

Det kom en liiiten hagelskur, men rabarberna kom i alla fall i backen!

Som synes så är här full aktivitet vareviga dag!




Emilia har börjat träna i Mammans gamla lag, ÖDIK! Stora Brorsan sitter barnvakt i vanlig ordning, så när lillan tränar kan Mamman passa på att promenera!


Det var hela förra veckan i ett svep. Förutom det så har de där extra Tonårsbarnen jag har varit här. Storasystern firade en liten del av sin 19-årsdag här och hennes bror stannade hela natten.

Även denna helgen har flugit förbi, barnen har byggt ihop Milos rebounder och hjälpt till med att bära skräp. Det blev två vändor till tippen under lördagen! Skönt! (och tack för fortsatt lån av kärran goa svärisarna! ;) )


På valborgskvällen försvann Nathalee på fest i Stora Staden och Jonathan åkte hem till "min" extra tonårssons familj och firade valborg där. Hann och prata med båda barnen på natten och fick veta att de mådde bra och hade det bra! Konstaterade att jag har väldigt goa tonåringar, för hur många i den åldern pratar med sin mamma mitt i natten när det är party? Hur många berättar exakt var de är, berättar att de mår bra och säger godnatt?

Efter att Alvins bästa kompis från Stora Staden åkt hem så tog jag och Älskling med de fem yngre familjemedlemmarna och Kusinen till hembygdsgården för att fira in våren. Brasa, lek, sång, tal och fyrverkerier. Det blev en riktigt bra kväll!


Idag har Alvin och Emilia varit hos kompisarna i Stora Staden, Milo och William har sprungit fram och tillbaka mellan husen tillsammans med grannpojkarna. Älskling, tonårssonen och den extra tonårssonen har varit iväg och försökt fixa med båtkärran. Själv har jag njutit av solen och försökt göra lite nytta här hemma, försökt se till att dammelefanterna inte blir gigantosaurusar och att inte tvättberget förvandlas till mount tvätterest.


Nu har barnen kommit i säng, jag ska ta en tur till Berga (i min rena bil som Jonas fixat till) och se om Älskling behöver lite hjälp med båttrailern. 

1 kommentar:

BP sa...

Ja, det är ju inte många inlägg du lägger upp, vilket jag verkligen förstår att du inte hinner med. Men de du lägger upp andas glädje och kärlek. Å det är jag verkligen glad för.

Ännu roligare är ju att även E har börjat spela fotboll. Bra där!

Åsså älskar jag ju långt hår hos killar. Så japp, Milo är snygg med sin långa man:-)

Sedan tycker jag att J gör ett fantastiskt barnvaktsjobb. Hoppas han får betalt för det;-)