söndag 14 september 2014

Ibland händer det... ;)

...att jag börjar skriva ett inlägg efter bara en eller två dagar, men så kommer jag liksom av mej, blir trött och tänker att jag kan skriva klart imorgon och så kryper jag i säng. Det där imorgon blir liksom aldrig av, men på söndagar så brukar jag försöka ta mej tid så fort kidsen somnat och när jag väl kommer igång så brukar inlägget bli klart och klockan brukar bli ganska mycket... =)

Då ska vi se vad som hänt under veckan, inget ovanligt visserligen, men här får ni nu bilder från veckan som gått!

Millies första läsläxa har avklarats...

...och Wille har börjat med en ny bok nu i åk 3.

Milo somnade gott till sina syskons röster...

...medan Beppe låg med sin surfplatta och läste NYHETER! Hmmm... vad ska detta bli? ;)

Denna veckan har även de tre små skolbarnen haft fotografering i skolan. Tyvärr måste de ha anlitat årets sämsta fotograf, inte en enda av sammanlagt nio bilder på mina barn blev bra, för att vara ärlig förstår jag inte ens hur man kan välja att skicka sju av dem till föräldrarna över huvud taget!!! (Både lärare, elever och andra föräldrar har klagat så det var inte som så att mina barn var allmänt galna eller ser ut som miffon... ;) )




Prinsessan och hennes "livvakter" till brorsor! (Slår ni våran syrra så får ni med oss att göra... Det är bara vi som får "plåga" henne! ;) )

Under onsdagseftermiddagen/kvällen så försvann Bröderna Bus på träning och innan Mamman for iväg och tränade själv så tog hon med de två minsta på en promenad för att se hur långt hösten kommit. =)










När Mamman kom hem på kvällen, efter ett slitigt pass kickboxningsaerobics, Så hade Stora Brorsan fått de små i säng och Bröderna Bus käkade kvällsmacka. Älskade ungar, vad duktiga de kan vara bara de vill!


På torsdagsmorgonen så klev Mamman och minstingarna upp redan halvsex, ute låg dimman så tät så att man knappt kunde se träden en bit bort, för att ta emot varuleveransen på jobbet.

Dimman gör pärlhalsband av spindelväv konstaterade Milo!

Sen försvann dagen i ett nafs, kvällen kom och Mamman konstaterade krasst att tio timmar mer på dygnet inte vore alls fel.


Även fredagen kom och gick! Jobb, skola, mat och plock... sen blev det åter natten och Mamman slocknade gott!


Lördagen tillbringade Mamman på jobbet medan Pappan fick komma hit och ta hand om kidsen, laga mat, skjutsa på kalas, lämna Wille och Kusinen för övernattning och besöka optikern med Stora Brorsan!

Under kvällen, natten så blev Mamman sittandes hemma hos Goa Grannen A med ett glas vin. prat och skratt i vanlig ordning! ;)

Så kom idag (söndag), dagen som ska vara lugnast på hela veckan! Inget jobb, inga läxor, ingen skola... MEN, som ni vet så funkar inte min värld riktigt så. ;)


Vi började dagen på fotbollsplanen! Beppe hade hemmamatch och båda de små fick följa med (till deras stora lycka, det finns ju faktiskt en kiosk).


Efter matchen for vi vidare mot Lilla Staden där vi hämtade upp Wille och passade på att skörda lite äpplen och päron. Tack älskade syster Kusinmamman och Kusinpappan!





Resten av dagen gick i ett. Tvättstuga, garagerensning (hittade lite kläder till goaste Lillprinsen som finaste Terez hämtade upp och ett par nattygsbord till Goa Grannen A), matlagning och lite röjande i lägenheten så golven åtminstone tittade fram.

Nu ska Mamman krypa i säng! Till veckan väntar nya äventyr och en massa fotboll, sen är säsongen över för i år!

1 kommentar:

BP sa...

Tycker du ska anmäla dig som skolfotograf nästa år:-)
Som vanligt toppen bilder och en eloge att du kommer ihåg en hel vecka i efterhand. Det skulle mitt minne inte klara av kan jag säga;-)