måndag 28 september 2009

Det skulle vara fyndigt...

Nu har jag travat runt här hela dagen och tänkt på vad jag ska kladda ner här i min nya blogg... Kommit på än det ena och än det andra som jag bara måste skriva ner... Haha... Till och med funderat fram och tillbaka på hur jag ska formulera mej för att det ska bli kul att läsa... Hur blev jag så fast med en gång???

Natten till idag var av den mindre roliga sorten, men ändå helt acceptabel.

Somnade framför en film (hur kommer det sej att jag ALDRIG lyckas se en hel film?) strax efter tio igår, en halvtimma senare gjorde pappa2 ett ljud som fick adrenalinet att rusa i min kropp och jag flög upp som en sån där gammal madrassfjäder som finns med i tecknade filmer. Somnade om så småningom bara för att bli väckt av Puddeludding som hade ont i benet och prompt skulle tillbringa resten av natten i vår usla soffa efter att ha fått massage... Somnade om igen i tio minuter innan Snufflan började gråta högljutt inne i sin säng, hon somnade dock om av sej själv och fortsatte resten av natten med att skrika två minuter med jämna mellanrum. Strax därefter vaknade Godingen för sitt nattamål. Vid det här laget hade klockan hunnit bli ett... Sov i nästan en timme innan Snottisnott kom över till min säng för att tillbringa fyra och en halv timme med att köra in fötterna under min kropp och dra i mitt hår.

Morgonen var desto bättre trots att vi försov oss i en halvtimme... Både jag och kidsen funkade som en perfekt smord maskin och på en timme hade alla ätit frukost, borstat tänder och hår samt fått på sej kläder. Jag hann dessutom diska och duscha (inte samtidigt dock även om det varit ganska praktiskt ;-) ) och lämna tre barn i tid på tre olika avdelningar på två olika ställen...

Sprang hem och slängde ihop en kasse med tvätt, puppa Godingen och for typ en mil rakt ut i skogen till mor och far för att låna tvättmaskinen.

I djupa skogen fanns min kära mor och barnens kusin Minibatman och där luktade nybakat Mollanbröd... *mums* Gott med varm macka och kall mjölk!

Blev där ett par timmar och sen slet jag med mej min blöta tvätt, en torkställning och Minibatman hem till mitt... Nu hänger här blöta kläder på tork i hela vardagsrummet *suck*... Det luktar åtminstone gott!

Eftermiddagen flöt på bra trots ett extra barn (en av fröknarna på Snufflans avdelning undrade om jag var tokig som skaffade mej extra barn då de andra var på förskolan och jag kunde få vara lite ledig... Haha).

Och det mesta av alla de där roliga kommentarerna och formuleringarna som jag haft i huvudet halva dagen flög sin kos då jag satte mej här... Eller kanske beror det på alla tusen avbrott under tiden som jag skrivit... Kvällsfika, välling, byte av bajsblöja gånger två, saga, nattning, amning, tandborstning och nattning igen?

Dessutom har Fjärilen hotat med att radera hela mitt inlägg då jag byter blöja om jag inte genast börjar kalla henne för RockingQueen istället och Larven tycker att då ska han minsann ha ett coolt namn han också... Han funderar dock fortfarande så han får vara min goa Larv ett tag till!

Just nu börjar lugnet lägga sej här hemma. De tre småbarnen ligger i sitt rum i sina sängar å mumlar lite, bebisen ligger här i vagnen bakom mej och skrattar åt och pratar med en discokula i taket, de två stora befinner sej i sina rum och väntar på att vi ska äta kvällsmat tillsammans.

Och precis när jag skulle avsluta här så ringde min mobil. Syster1 ville skvallra lite och jag lyssnar såklart... Nyfiken som jag är!!! =)

Undrar om kvällen blir helt tyst eller om mitt SMS hör av sej... Beror ju helt på om hans flickvän är där eller inte... Hehe

"Den som spar han HAR (inte roligt)"

Inga kommentarer: