måndag 23 juni 2014

Jag vill, jag vill, jag VILL!

Morgonen började som en dröm, barnen gick upp när klockan ringde och klädde sej... Sen hälsade kaoset på och vi väckte nog halva Hålan innan vi kom iväg några minuter efter sju. Dagen på jobbet gick däremot väldigt smidigt!

Efter jobbet samlades barnaskaran ihop och det blev dags att ge sej av på fotbollsavslutning med fotbollsbrännboll och korvgrillning. Mysigt, trevligt, soligt och svinkallt (jag råkar tillhöra den där skaran människor som anser att sommarens medeltemperatur bör ligga på nära 30 grader).





Efter avslutningen knallade vi hem och barnen kom i säng relativt snabbt och då var det dags för Mamman att ha lite skoj!

Älskade pappsen fick nämligen låna hem en bil från bilfirman för att jag skulle få titta på den och provköra den då jag inte har någon möjlighet att ta mej till Lilla Staden för att titta själv (bilen som Gud glömde står avställd på parkeringen och har stått på samma fläck hela året).


Liten bil med plats för alla! =) Mamman blev kär och alla sex barnen ropade i kör (de provsatt den före avslutningen) "KÖP, KÖP, KÖP!!!" och Mamman vill, vill, VILL verkligen ha bilen. Så nu får alla gärna hålla en tumme för att jag får lånet beviljat (vilket knappast är troligt med min lön och sex munnar att mätta förutom min egen tyvärr).


Massa, många roliga finesser har den! Om man ska va negativ (realist?), vilket jag sällan är, så innebär det en hel massa extra elektronik som kan gå sönder. ;)

Nu önskar jag alla en underbart god natt och kryper i säng, imorgon är en ny dag (som börjar senast klockan sex) och nya äventyr att njuta av!


1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna, så att ni kan komma ut på lite utflykter.
Sandra