måndag 14 december 2009

Som ett snabbtåg


Sitter här i tystnaden och är på väg att släcka ner. Plötsligt väller den där varma kärlekskänslan fram genom kroppen. Som ett snabbtåg fyller den mej med bubbel och glädje.

Jag är så glad för att jag har 60 små kladdiga fingrar fästade på 12 klappande händer som sitter på 12 viftiga armar i mitt hus.
Jag är så glad för att jag har 60 små stinkande tår på 12 sparkande, stampande fötter fastsatta på 12 ben fulla i sprattel och spring i mitt hus.
Jag är så glad för att jag har 12 vackra ögon på 6 söta huvuden i mitt hus.
Jag är så glad för att jag har 6 underbara, friska barn.

Jag är överlycklig för att jag fått just de barn jag fått. Att jag fått rätt barn för mej. =)

Jag brukar säga till mina barn
"Av alla miljontals barn på jorden så hamnade de bästa hos just mej, hur kunde jag ha sådan tur?"

Då vrider de lite på sej, flinar och kramas. Den äldsta tjejen har i och för sej börjat muttra om att "sådär säger du bara för att du måste" och "jaja, gå nu". Men Mamman ser att hon vet att jag älskar henne gränslöst!

Sen att varje ålder har sin speciella "charm" är en annan historia. Jag älskar mina barn, men kanske inte alltid deras beteende.

Inga kommentarer: