lördag 17 juli 2010

Frustration på tron, på dennes högra sida irritation!

I Shannaras värld är det frustrationen och irritationen som nu under två dagar härskat. Frustrationen sitter på sin tron med irritationen vid sin högra sida och håller, speciellt, Mamman i ett järngrepp...

Ute har det regnat mest hela dagen, inne ligger temperaturen på härliga 29,2 grader och luftfuktigheten är värre än under ett monsunregn. Allas kroppar är konstant klibbiga av svett och ingen orkar göra särskilt många knop. Mamman har gjort sitt bästa för att ställa till en rejäl åskstorm för att ladda ur luften, men hon lyckas bara åstadkomma vulkanutbrott som ökar hettan likt vatten på en varm bastuhäll!

Alla bråkar, skriker och gnäller dagarna i ända. Lillen har skrikit dag och natt i två dygn, stackaren är varm och övertrött... Mamman har svårt för att ens fixa den dagliga matlagningen och disken med en ettåring som hela tiden antingen tränger sej mellan Mammans ben och bänken eller sitter i sin stol och skriker med en ton som gör att det slår lock för öronen. (Det är helt ärligt ett under att inget glas gått sönder ännu, jag lovar, jag försökte spela in ljudet förut för att alla skulle få höra med egna öron, men skriket är så gällt så att det bara knastrar i micken både på datorn och kameran...)

Den största frustrationen är den jäkla bilen som står där nere och hånar Mamman. Står där och flinar i smyg... Mamman hatar att sitta fast här, jag behöver min bil, jag behöver veta att jag kan ta mej någonstans även om jag inte åker bort på flera veckor.

Mammans älskade ungar har sett att hon inte varit på topp efter en vakennatt med tre varma, griniga små barn som inte kunnat sova...

RQ tog med småbarnen ut och lekte i regnet i två timmar medan Lillen sov så att Mamman fick vila lite. Efter maten tog sen de stora hand om alla de små så att Mamman kunde bege sej ut i småstänkandet och handla utan en hel skock ungar som svans.

Och nu önskar Mamman alla god natt samtidigt som hon påminner sej själv om att hon fortfarande vill ha sommaren... ;)

Inga kommentarer: