lördag 14 november 2009

Kat(t)astrof

Dags att tvätta idag igen... Masade mej halvsovande ut i hallen för att kånka ner all tvätt. Stora sonen hjälpte mej och RQ stannade inne med Godingen och småkillarna.

Slet till mej en tvättkorg och böjde mej ner för att plocka upp soppåsen i min dunkla hall.

Soppåsen skrek, vred sej och fixade ett par snygga revor på mitt ena ben. Ooops, antar att dottern skulle bli en aningens arg på mej om jag hivade ut den soppåsen, även om jag finner det lockande ibland. ;)

Pappa1 har varit här och hälsat på idag och nu ikväll kommer Pappa2 tillbaka.

Vid ett tillfälle nu i eftermiddag satt jag på golvet med Godingen mellan mina ben och Snufflan låg bredvid. Vinkelrätt med henne låg Pappa1 och busade lite med de små. (RQ hade barrikaderat sej i sitt rum och Dödskallen satt i sitt rum med småkillarna och Minibatman)

Plötsligt, från ingenstans kom tjockiskatten (han heter inte Gustav för inte) och hoppade upp för att bli kelad med. Tyvärr såg han sej inte så noga för utan landade på ett mindre lämpligt ställe på Pappa1 som joddlade till, flög upp och skrämde kattskrället som i 110 km/h rusade över Snufflans huvud och lyckades fixa ett schysst sår på hennes lilla öra.

Jag visste inte att öron kunde blöda såpass mycket... Tänk vad mycket nytt man lär sej varje dag! Snufflan är som morsan, lugn som en filbunke, och sa inte alls mycket. Nöjd med alla blodiga papper och ett litet runt plåster på örat! =)

"Katt: Gående ego med päls"



Inga kommentarer: