torsdag 12 november 2009

Häxan Surtant

Det bor en tonårshäxa i mitt hus. Hon lever av min mat och härbärgerar under mitt tak. Hon sprider sina saker överallt som en mindre tornado. Vem är hon och vad har hon gjort med min dotter???

Idag har hon varit mer än galet sur... Som ett premenstruellt litet monster. Som av någon konstig anledning tror att hennes ord periodvis väger tyngre än mitt... (dröm sött om den)

Denna morgon dög inget åt damen. Som vanligt var det fel på allt och det var bara alla andra som gör fel. Gav man henne en möjlighet så såg hon genast tio svårigheter. Hur kan hon vara en sådan pessimist?

Kläder ska provas och ratas, smink ska på och av och på igen. Sen ska ju detta håret redas ut under evigt morrande och gnäll. Och tänk om någon råkar låta högre än henne, vilket är svårt på morgonen, då är det såååå jobbigt att vi andra finns... ;)

Tänk om tänk om tänk om... Hela tiden bygger min stora lilla tjej berg av luft.

Just nu står dottern och gnäller om att prov borde vara förbjudna och att det är sjukt att man inte ens har en timmes fritid om dagen när man är ett barn... Hmmm, plötsligt är hon ett barn igen alltså? Tror att hon behöver träna lite mer matte! Speciellt då hon inte räknar slappotiden på morgonen eller tiden vid tv:n på kvällen som fritid.

”Se en möjlighet i varje svårighet istället för en svårighet i varje möjlighet”


Inga kommentarer: