söndag 19 april 2020

Januari och februari

Årets två första månader passerade i ett rasande tempo. Det blev en del fiske, en hel massa brädspel och sportlov förstås. Här kommer månaderna i bilder... med lite text. =)

Julklappen till Mamman från vuxna dottern. (Hon trodde Älskling bara skojade när hon frågade honom vad Mamman önskade sej.)

Satte krok på ett drag jag köpt begagnat för en billig penning kvällen före årets första fisketur.

Årets första fisketur, den 6:e januari. Vi la i båten i soluppgången, friskt och härligt vackert!




Lite kyligt, men jag är så glad för min flytoverall som jag fått av min underbara svärfar!



Fick en liten tjock dam på kroken!


10 januari och partiell månförmörkelse

Inte lätt att få med på bild, men lite syns det i alla fall.


Lyxigt! Hemgjorda räkmackor och ett glas vin hos bästa Annika en kväll efter jobbet.

21/1-20

Baitbash 2020 - Världens trevligaste fiskemässa









Mina inköp på Baitbash




Jag gjorde en tur till en av mina kusiner och lämnade en hel massa leksaker och böcker som Milo och de andra barnen rensat ut här hemma. Det var populärt hos den äldre tremänningen och jag fick passa på att gosa lite bebis. MYS!


Mer vinter än så här blev det inte vintern 2019-2020




Goaste Tonje fixade Milos frisyr... Det gjorde lite ont i Mamman att se de underbara lockarna försvinna, men lite måste ungarna få vara med och bestämma själva. =)

Det blev lite kris i frysen, Mamman fick göra paj och koka saft på sommarens sista skörd av bär och rabarber!

Kaosfamiljens spelmani håller i sej! Nu fattas bara Risk! Ingen råkar ha ett på lager och vill göra sej av med det va?



Jumpyard
Sportlov betyder rörelse! Jag och Stina ("svärdotra") tog med alla fem ungarna och Kusinen för att leka loss en timme. =)




















Väl hemma så åkte Cluedo fram igen.

Dagen avslutades med nygrillat. Älskling assisterades av William och Kusinen.

"På andra sidan glaset kan jag retas hur mycket jag vill... mjau!"

Inga kommentarer: